Weer terug naar UB - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu Weer terug naar UB - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu

Weer terug naar UB

Door: Fennie

Blijf op de hoogte en volg Loes, Femke & Fennie

07 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Vanochtend met de gebruikelijke souvenirs afscheid genomen van Erdenet. ( mooi cashmier trui)Zo op een afstandje leek het nog wel wat. Onderweg in een van de dorpjes gestopt. Ze waren daar alvast Naadam aan het vieren, zodat ze voor de echte naadam naar de stad konden gaan. Paardenraces en worstelen zijn de belangrijkste evenementen. Daarnaast veel airag drinken. Gefermenteerde paardenmelk. Beetje zurig en het prikkelt op je tong. En het houdt je darmen in beweging zullen we maar zeggen. En alweer kuushuur en allerlei andere Mongoolse lekkernijen. Daarna hebben we nog een stop gemaakt bij een familielid van een van de chirurgen uit UB. Woont in een ger in the middle of nowwehere, heeft 300 paarden en heel veel medailles gewonnen met de paardenraces. Alweer airag en vele andere lekkernijen. Zij maakten de airag zelf. Verse airag is verreweg het lekkerst. Morgen naar de zwarte markt en de kasjmier shop. Maandag zie ik de meiden weer. Die zitten nu in Hustai, met opa Piet en Bert. Ik heb begrepen dat hij veilig aangekomen is en zich nu vermaakt in Hustai.
Groet, Fennie

• 07 Juli 2012 - 15:28

Mam:

Word je er dronken van die airag??? vast gefeliciteerd en leuke dag morgen en overmorgen met veel "lekkernijen"en paardenmelk! xxxxx mam.

• 07 Juli 2012 - 15:51

Jennifer:

Lieve Fen,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag! We nemen er wel wel eentje wanneer je weer terug bent...

Een hele fijne vakantie nu en ik heb genoten van jullie verslagen en foto's.

Kus, Jennifer

• 07 Juli 2012 - 18:54

Ninou:

je gaat wel reizen de hele tijd

• 08 Juli 2012 - 07:24

Rose Baltjes:

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en je zult wel blij zijn om te meiden weer te zien.

Gr. rose

• 08 Juli 2012 - 11:42

Ytske:

Fennie,

Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag!

Groet,
    Ytske

• 09 Juli 2012 - 13:09

Egbert Wesselink:

Claar heeft zojuist ook de foto's bekeken, ze vindt het allemaal heel indrukwekkend. Ik ook natuurlijk. En dan nu dus, of net al: jarig. Van harte gefeliciteerd, veel geluk toegewenst! Egbert en Claar