Weer terug naar UB - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu Weer terug naar UB - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu

Weer terug naar UB

Door: Fennie

Blijf op de hoogte en volg Loes, Femke & Fennie

07 Juli 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vanochtend met de gebruikelijke souvenirs afscheid genomen van Erdenet. ( mooi cashmier trui)Zo op een afstandje leek het nog wel wat. Onderweg in een van de dorpjes gestopt. Ze waren daar alvast Nasdaq aan het vieren, zodat ze voor de echte naadam naar de stad konden gaan. Paardenraces en worstelen zijn de belangrijkste evenementen. Daarnaast veel airag drinken. Gefermenteerde paardenmelk. Beetje zurig en het prikkelt op je tong. En het houdt je darmen in beweging zullen we maar zeggen. En alweer kuushuur en allerlei andere Mongoolse lekkernijen. Daarna hebben we nog een stop gemaakt bij een familielid van een van de chirurgen uit UB. Woont in een ger in the middle of nowwehere, heeft 300 paarden en heel veel medailles gewonnen met de paardenraces. Alweer airag en vele andere lekkernijen. Zij maakten de airag zelf. Verse airag is verreweg het lekkerst. Morgen naar de zwarte markt en de kasjmier shop. Maandag zie ik de meiden weer. Die zitten nu in Hustai, met opa Piet en Bert. Ik heb begrepen dat hij veilig aangekomen is en zich nu vermaakt in Hustai.
Groet, Fennie

• 07 Juli 2012 - 21:41

Hoi Allemaal...:

Geweldige foto's! Indrukwekkend!
    Volgens mij ben jij morgen jarig Fen!?!
    Waarschijnlijk is het bij jullie al 8 juli dus ....VAN HARTE GEFELICITEERD! Drink nog maar een airag.....PROOOST!
    Geniet nog even lekker saampies. Ik ben heel benieuwt naar de reisverhalen.
    Nog heel veel plezier.

Kusss Hanneke

• 08 Juli 2012 - 08:07

Annemiek:

Fennie van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

• 08 Juli 2012 - 08:47

Annalies:

Fennie van harte feleliciteerd met je verjaardag.

• 08 Juli 2012 - 12:42

Bettie:

Fennie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.