de Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu de Chinese muur - Reisverslag uit Peking, China van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu

de Chinese muur

Door: Loes, Femke & Fennie

Blijf op de hoogte en volg Loes, Femke & Fennie

15 Juli 2012 | China, Peking

Hallo allemaal,

Eergisteren zijn we naar de Chinese Muur geweest!!!
Eigenlijk was het een soort tour.
Eerst gingen we naar de graftombes van de keizers,
Daar stonden allemaal standbeelden van mannen,
De eerste was een generaal de tweede was een generaal die met pensioen was.
En aan iedere zijde van het pad stonden dus 2 dezelfde mannen.
Alleen was er een verschil, de rechter kant keek :) en de linker kant keek >:(
Dat was erg leuk, maar het was jammer dat we niet echt naar de graftombes toe mochten ;( . Toen gingen we weer de bus in. O ja, we gingen met een rondleiding mee die naar de Chinese Muur. De volgende stop was er een jade museum, jade is een steensoort die veel voorkomt in China. Daar was bij de ingang een heel mooi ding van jade alleen zat er ook rood bij van de zon. Het was een rond groot 1,45 schat ik en er waren huisjes uitgehakt, er zijn ook foto's daar van.we hebben daar ook geluncht, met stokjes!!!! Het was wel moeilijk eten, maar het is me gelukt. Na het eten hebben we nog even rond gekeken in de winkel, daar heb ik een stempel gekregen met mijn naam er op: Louise en dan daaronder in het Chinees Louise. Leuk hè! We hebben voor mama een armband gekocht die ook van jade was. Daarna moesten we weer in de bus.
En toen waren we er, bij de Chinese Muur!!!
Eerst gingen we met de stoeltjes lift omhoog daar gingen we toen wandelen, er waren twee dingen die ik niet verwacht had nr.1 zoveel trappen nr.2 er was een echtpaar dat bruidsfoto's aan het maken was. We zijn tot een van de hoogste torens gewandeld en weer terug. Het was heel mooi, vooral het uitzicht. Toen we terug gingen naar beneden moesten we heel lang wachten voor we aan de beurt waren.
En toen waren we aan de beurt! We gingen van een hele grote glijbaan naar beneden, we zaten op een soort van stoeltje met een hendel eraan, als je die naar voren duwde ging je sneller trok je hem naar achteren dan remde je. Het was heel leuk alleen ook wel jammer dat we niet snel konden (de mevrouw voor ons ging op slakken tempo).
Daarna gingen we helemaal terug naar ons hotel rijden 200 km
Toe. Zijn we nog naar de lake gegaan. Eerst hebben we gegeten en toen weer buiten kwamen was het donker en gingen we het meer op, dat was heeeeeeel leuk.
En daarna ging ik slapie doen
Xxxxxie loesie

  • 17 Juli 2012 - 06:58

    Egbert Wesselink:

    Wat vind ik het leuk steeds van die mooie reisverslagen van jullie te krijgen.En wat je nu weer allemaal ziet...! Geweldig mooi lijkt me dat. Nou, ik loop straks in Ruurlo de deur uit met de honden, en, ik moet zeggen, het is hier ook mooi, maar als ik in het bos ben zal ik toch wel een beetje aan die grote chinese muur denken en aan jullie die er bovenop lopen.
    Geniet maar verder jongens!
    Egbert

  • 17 Juli 2012 - 07:35

    Oma:

    Lieve meiden en Bert,
    Tis toch allemaal een machtige belevenis.
    Die generaal met pensioen, daar wil ik meer van weten! Ik ga ook bijna met pensioen. Mogelijkheden???????

  • 17 Juli 2012 - 07:52

    Pat:

    Hoi Bert en "meiden',
    Wat fantastisch,dat jullie het met elkaar beleven.Leuke foto's en een prima verslag weer loes.We reizen steeds een stukje met jullie mee.Wat een uitvinding is deze site.Ik heb zo al heel wat van de wereld gezien en meegereisd met vele lieve mensen.Geniet nog van de laatste dagen en een hele goede reis terug.
    Liefs van allemaal,Pat.

  • 17 Juli 2012 - 12:46

    Oppapiet:

    Mooie verhalen. Ik ben weer thuis, snipverkouden van het hollandse weer, maar knap helemaal op bij al dat moois.

    Kon je die dame voor je niet een duwtje geven met dat ding?

  • 17 Juli 2012 - 22:24

    Papa:

    Dag lieve meiden,

    Wat een leuke foto's! Zo te zien vermaken jullie je prima. Maar hebben jullie ook nog zin om naar huis te gaan, of blijven jullie nog een maandje?

    Ik hoop van niet, want ik wil héél graag weer met jullie knuffelen en jullie te grazen nemen! Ja Femke, BOE! haha

    Kusjes & goede thuis-reis,

    Papa XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes, Femke & Fennie

Loes en Femke in operatie kleding

Actief sinds 31 Mei 2012
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 26216

Voorgaande reizen:

27 Juni 2012 - 18 Juli 2012

Mongolië en China

Landen bezocht: