erdenet - Reisverslag uit Erdenet, Mongolië van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu erdenet - Reisverslag uit Erdenet, Mongolië van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu

erdenet

Door: fennie

Blijf op de hoogte en volg Loes, Femke & Fennie

04 Juli 2012 | Mongolië, Erdenet

na een lange reis gisteren kwamen we midden in de nacht aan in erdenet. eerste indruk: een hele lelijke industriestad in het noorden met vele sovjet kolossen. het ziekenhuis daarentegen oogt vrij modern. en lijkt goed geequipeerd. we gaan hier veel kinderen opereren. moet nu weer opereren.
Vandaag (maar) 4 kinderen geopereerd. Op 1 kamer, dus het was dringen geblazen. We hebben de indruk dat dit voor hun dagelijkse operaties zijn en voelen ons een beetje indringers. Morgen gaan we hierover in discussie met het afdelingshoofd. Ik weet niet of we iets bereiken, want ze zijn hier zo beleefd en willen ons in geen geval voor het hoofd stoten. We komen hier om ze te leren hoe ze op een goedkope manier met matjes van muskietennet gemaakt liesbreuken kunnen repareren. Kinderen krijgen natuurlijk geen matje, die hebben dat helemaal niet nodig. De kinderen zijn erg schattig overigens en erg rustig. Geen geschreeuw in de operatiekamer bij de inleiding en luisteren naar wat de dokter zegt. Waren ze in Nederland (en die van mij) maar zo goed opgevoed.
We hebben hier nu een flinke onweersbui en wachten tot hij overdrijft om de stad ( 100.000inwonders) te verkennen.

• 04 Juli 2012 - 06:17

Eveline:

Nou, het klinkt allemaal heel indrukwekkend, wat een stoere nichten heb ik! Het is hard werken zo te lezen Fennie, hou vol!

Liefs uit Utrecht

• 04 Juli 2012 - 13:47

Egbert Wesselink:

Wat leuk om deze verslagen van je te krijgen Fennie. En wat een prachtig werk doe je daar. Je bent een kanjer. En een hele goede opvoeder, dat weet ik allang en ik lees het zo af uit de verslagen van de beide jonge dames. Groeten aan jou, aan hen en aan Piet!

• 04 Juli 2012 - 17:49

Mirte Bosman:

Ga je ook nog kinderen uit China opereren?

• 04 Juli 2012 - 20:50

Pat:

Hoi Fen,

Indrukwekkend allemaal en mooi om te lezen.
    Een foutje:''Je hebt fantastische meiden',maar dat weet je......of het alleen de opvoeding is/
    Geef ze een dikke kus van mij,Pat.

• 04 Juli 2012 - 20:58

Pat:

Femke,Loes en Fen,

Wij gaan,Luuk Chantal Jelle en ik,vrijdag 6 juli t/m maandag 9 juli, naar Pim en Rian.We vieren Chantal haar 30 ste verjaardag,7 juli,en 8 juli zijn we 35j getrouwd.Ik denk,dat ik even geen tijd heb om te reageren op jullie leuke berichtjes.

Heel veel plezier en dinsdag kijk ik snel,wat jullie allemaal beleefd hebben.
    Groeten van allemaal,Pat.

• 05 Juli 2012 - 13:45

Tamara:

Fennie, die van jouw, zijn ook goed opgevoed!!! en ze zijn heel schattig ;) Groeten

• 07 Juli 2012 - 12:55

Hilly Van Den Berg:

Nog van harte gefeliciteerd!!! Leuk je verslag te lezen en de foto's te zien!
    succes verder en natuurlijk ook veel plezier!

liefs,Hilly