Naadam - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu Naadam - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Loes, Femke & Fennie wit - WaarBenJij.nu

Naadam

Door: Loes, Femke & Fennie

Blijf op de hoogte en volg Loes, Femke & Fennie

13 Juli 2012 | Mongolië, Ulaanbaatar

Het spannende verslag van Femke is gelukkig niet het enige wat we meegemaakt hebben. De openingsceremonie van Naadam was bijzonder om mee te maken. Eerst worden de banieren binnen gedragen, dan toespraak van de president, veel zang en dans en dan begint het worstelen. Allereerst stellen ze zich voor met de dans van de arend. (volgens Pap is het de kraanvogel dans). Dat is al een feest op zich. Loes en Femke hebben hard geoefend en kunnen het al heel aardig. Wij zijn bij het boogschieten gaan kijken. Moeten ze op een flinke afstand blokjes raken. Iedereen gekleed in traditionele kledij. Er werd ook nog aan enkelbotjes schieten gedaan. Dat heb ik alleen op TV gezien. Terwijl we rondliepen langs de kraampjes zijn we dus bestolen. Pap voelde het gebeuren, maar was te laat. Je zit een half uur bij de politie. Je hebt het gevoel dat er niets gebeurt en dan ineens hebben ze (waarschijnlijk) de hele groep. Portemonnee en pasjes bleven weg, maar wij gingen met een goed gevoel naar huis. Gisteren heerlijk door de stad geslenterd, speeltuinen met fitnessapparatuur aangedaan en de laatste souvenirs ingeslagen. En nu op naar Beijing.
Groet, Fennie

• 13 Juli 2012 - 09:50

Nelleke:

Pekingeend, mjammjam. Veel plezier!

• 13 Juli 2012 - 11:32

Hero En Cocky:

Net terug van vakantie in Kroatie, lezen we jullie reisverslagen. Wat een belevenissen allemaal! Geweldige ervaring moet het voor jullie zijn. Geniet nog verder, we wachten vol spanning op de volgende berichten!!!

• 13 Juli 2012 - 19:58

Marieke:

Tjonge, jullie maken wat mee. Eerst een telefoon en nu opa's portemonnee (ze durven wel...). Zo te lezen laten jullie je plezier er niet door bederven. Heel goed! Nog veel plezier en avontuur (maar dan zonder boeven) in Peking. Kusjes en Groetjes vanuit Ghana

• 13 Juli 2012 - 19:59

Pat:

Lieve buurtjes,
    Was gewoon"zenuwachtig",dat er gister geen verslag was.Ik zag jullie al in het plaatselijk politiebureau vast zitten.Zonder paspoort en bewijs maar,dat het gestolen is........
    Gelukkig goed afgelopen,jullie hadden gewoon wat ''leukers"' te doen.
    Heel veel plezier in Beijing en ik zal niet meer stressen.
    Groeten van allemaal,Pat.